Veelgestelde vragen
Heb jij een vraag en neem je graag contact met ons op? Dit kan uiteraard, maar we verzoeken je eerst eens even door onze veel gestelde vragen te bladeren. Meestal kun jij het antwoord op jouw vraag hier namelijk gewoon vinden. Staat het juiste antwoord hier niet tussen of kom je er niet uit? Neem dan gerust contact met ons op via het formulier op onze contactpagina.
Aanschaf/Bestellen
Het overgrote deel van onze klanten is fanatiek Fortnite speler. Hierom hebben wij dan ook al onze computers zo samengesteld, dat zij altijd geschikt zijn om competitief (op 144 FPS of hoger) te kunnen gamen. Zelfs onze budget refurbished modellen zijn via performance mode zo ingesteld, dat zij Fortnite ook zonder problemen kunnen draaien en een gemiddelde 144 FPS ook halen. Daarnaast zijn al onze vooraf samengestelde computers en alle configuratie mogelijkheden in de custom builder zo ingesteld, dat zij ook geschikt zijn om naast het gamen te kunnen streamen.
Wij ervaren dat niet elke gamer altijd een even groot budget heeft. Hierom hebben wij besloten om ook refurbished computers aan te bieden. Dit zijn computers met tweedehands (schoongemaakt en uitgebreid geteste) onderdelen. Hierdoor kunnen wij deze computers voor een scherpe prijs aanbieden. Refurbished samenstellingen maken het ook mogelijk om gebruik te maken van videokaarten die op dit moment niet meer nieuw worden geproduceerd en dus alleen maar tweedehands verkrijgbaar zijn. Zo proberen wij een uitgebreid aanbod te bieden voor elk budget, zodat elke gamer kan genieten van een fijne en snelle game-ervaring.
Het is mogelijk om bij Samin ICT & Sound je eigen onderdelen in te kopen en door ons te laten assembleren. Om een afspraak hiervoor te maken kun je terecht bij onze overige diensten.
Het is uiteraard ook mogelijk om een computer voor zakelijke doeleinden aan te schaffen (denk aan werkstations, computers voor content creators of een simpele computer voor de administratie 😉 ). Wij hebben bij al onze betaalmogelijkheden de optie om een bedrijfsnaam toe te voegen, zodat de factuur onder de juiste (bedrijfs)naam kan worden uitgeschreven. Indien er een factuur of offerte op maat is gewenst: neem contact met ons op voor de mogelijkheden.
Betaling, Levering en Retouren
Wij streven er altijd naar om jouw computer binnen twee tot zeven werkdagen te leveren. In de meeste gevallen zal dit twee tot drie werkdagen duren (een dag voor levering van onderdelen, bouwen, installeren en testen en een dag voor de verzending), maar in sommige gevallen hebben onderdelen een iets langere levertijd van twee tot drie werkdagen en hierdoor kunnen wij pas later aan de slag met jouw computer. Ook kan PostNL door drukte een of twee dagen vertraging oplopen. Gelukkig is een levertijd van twee tot zeven werkdagen vrijwel altijd te realiseren.
Mocht het zo zijn dat meerdere betaalpogingen via het Mollie betaalsysteem mislukt zijn, dan verzoeken wij jou om contact met ons op te nemen, zodat wij dit probleem kunnen oplossen. Daarnaast kan het bedrag in overleg ook per banktransactie worden overgemaakt en zullen wij het volledige proces handmatig in werking zetten.
Vanuit de Nederlandse wetgeving heb jij altijd standaard recht op veertien dagen bedenktijd, wanneer jij online een aankoop doet. In dit termijn van twee weken kun jij de computer uitgebreid testen om te oordelen of hij voldoet aan jouw eisen en wensen. Mocht je toch niet tevreden zijn met jouw aankoop, dan zullen wij in eerste instantie overleggen of jij de samenstelling wilt laten aanpassen, zodat hij wel aan jouw wensen voldoet. Mocht je toch helemaal willen afzien van je aankoop, dan mag dit binnen die veertien dagen en dan zullen wij het volledige bedrag (en in het geval van een custom samengestelde computer minus de assemblagekosten van 125,- euro) binnen twee werkdagen naar jouw terugstorten. De (verzekerde) retourkosten voor het terugsturen van de computer zijn dan wel voor eigen rekening, evenals het risico van de (verzekerde) verzending.
Het overgrote deel van onze klanten is minderjarig. Wij vinden dan ook dat wij een bepaalde voorbeeldfunctie hebben naar onze klanten toe. Daarom zijn wij van mening dat het niet gepast is om de doelgroep de mogelijkheid te bieden (en dus aan te sporen) tot het gespreid of achteraf betalen. Gespreid of achteraf betalen kent namelijk altijd risico’s voor de koper, mocht deze onbedoeld ineens niet meer in staat zijn om de betaling achteraf te voltooien. Dit is vaak dan ook geen onwil, maar overmacht. Ook zijn gespreid en achteraf betaalopties nog altijd fraude gevoelig. Om onze klanten voor dit gevaar te behoeden en omdat het bij computers vaak toch om serieuze aankopen gaat, hebben wij besloten deze opties niet aan te bieden. Daarnaast heeft onderzoek ook aangetoond dat het genot van de aankoop groter is, als de betaling vooraf plaatsvind, omdat eerst de pijn komt (het betalen) en dan de beloning (die super vette game pc). Dus waarom zouden wij dat stukje extra pret ontnemen, als het eigenlijk helemaal niet nodig is!
Met het lanceren van onze nieuwe website zijn wij vrijwel volledig overgegaan op automatische betaalsystemen. Dit houdt in dat jij zelf je aankoop samenstelt en deze direct kunt afrekenen, zodat er geen lange wachttijd zit tussen jouw bestelling, de verwerking en levering. Hierin is digitale betaling uiteraard de standaard. Toch verloopt betaling via specifieke offerteaanvragen nog wel handmatig en soms vragen klanten ons om contant af te rekenen bij het ophalen van de computer. Wij zijn echter aangesloten bij een digitale bank (Knab) en hierdoor is het storten van de contante bedragen voor ons geen optie. Mocht je in bijzondere gevallen toch echt alleen contant kunnen betalen, neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden. Omdat ons bedrijf volledig digitaal en wij bij een digitale bank zitten hebben wij geen pin apparaat op kantoor om transacties te voeren. Betalingen zijn altijd mogelijk via iDeal, Bancontact, bankoverboeking of Creditcard.
Vragen over upgrades
Het is altijd mogelijk om jouw Samin ICT en Sound computer door ons te laten upgraden. Is je systeem inmiddels iets verouderd of zijn de eisen van de prestaties hoger geworden, dan denken wij graag mee naar de mogelijkheden. Gelukkig zijn desktop computer systemen altijd per onderdeel te vervangen voor een beter component (met als enige vereiste dat het moederbord compatibel is met de processor en het werkgeheugen/RAM dat erop zit gemonteerd). Je kunt hiervoor een aanvraag doen via onze overige diensten pagina.
Wij bieden ook mensen die geen computer bij ons hebben aangeschaft de mogelijkheid om hun systeem door ons te laten analyseren, zodat wij met een gepast voorstel kunnen komen voor een upgrade. Let wel op dat wij alleen garantie verschaffen over de componenten die door ons geplaatst zijn en dus niet over het gehele systeem of de overige componenten die elders zijn aangeschaft. Deze garantieprocedures verlopen via die partij.
Het is bij een upgrade mogelijk om gebruik te maken van nieuwe componenten, maar ook is het mogelijk om te kiezen voor refurbished componenten. Dit is bijvoorbeeld interessant als je jouw videokaart wilt laten vervangen voor een videokaart die momenteel niet meer nieuw geproduceerd wordt. In deze gevallen maken wij gebruik van een vaste externe partij (Hardwareparadijs) voor de levering van geteste componenten, die nog met een garantietermijn van drie maanden tot twee jaar worden geleverd, afhankelijk van de leeftijd van het product. Op volledig nieuwe componenten komt uiteraard altijd standaard twee jaar garantie.
Vragen over garantie
Op vooraf samengestelde computers en via de custom builder samengestelde computers (maar ook via op maat gemaakte offertes) zit standaard twee jaar garantie.
Regelmatig bieden wij vaste of wisselende refurbished computers aan. Op deze computers zit altijd standaard drie maanden garantie en in het geval van nieuwe of zo goed als nieuwe componenten kan deze garantie oplopen tot twee jaar. Hierover wordt je altijd vooraf geïnformeerd op de bestelpagina van de desbetreffende refurbished computer.
Mocht je problemen ervaren met je computer binnen de garantieperiode, neem dan altijd zo snel mogelijk contact met ons op om zo verdere schade te voorkomen. Het probleem kan altijd voorkomen uit twee oorzaken: hardware of software. Hardware zijn de fysieke componenten die in jouw computer geplaatst zijn en software is het besturingssysteem en overige programma’s die op de computer geïnstalleerd zijn. Door contact met ons op te nemen, kunnen wij zo snel mogelijk proberen te achterhalen waar het probleem vandaan komt. Vrijwel altijd kunnen wij telefonisch vaststellen of het probleem hardwarematig of softwarematig is. Als blijkt dat hardware kapot is gegaan buiten het toedoen van de klant (uitgesloten zijn water- en rookschade, val- en stootschade en externe kortsluiting, zie voor een volledige lijst onze algemene voorwaarden) dan wordt dit altijd kosteloos vervangen of gerepareerd. Mocht het probleem aan software liggen, dan is dit in de meeste gevallen kosteloos telefonisch, dan wel via een Teamviewer verbinding op te lossen. Mocht het probleem niet op afstand op te lossen zijn en blijkt het softwarematig te zijn (door dagelijks gebruik van de klant) dan worden hier enkel de onderzoekskosten van 25,- euro en verzekerde verzending van 15,- euro in rekening gebracht. Hierover wordt je altijd vooraf geïnformeerd.
Vragen over hulp voor elders aangeschafte computer
Wij helpen graag iedereen die een probleem met zijn computer ervaart of deze nu bij ons aangeschaft is of niet. Via onze overige dienstenpagina is het mogelijk om een aanvraag tot onderzoek/analyse te doen en op basis hiervan leggen wij jouw graag de mogelijkheden voor. Indien je een reparatie/upgrade of andere service door ons wilt laten uitvoeren, worden deze analysekosten in de prijs verrekend.
Wij bieden ook mensen die geen computer bij ons hebben aangeschaft de mogelijkheid om hun systeem door ons te laten analyseren, zodat wij met een gepast voorstel kunnen komen voor een upgrade. Let wel op dat wij alleen garantie verschaffen over de componenten die door ons geplaatst zijn en dus niet over het gehele systeem of de overige componenten die elders zijn aangeschaft. Deze garantieprocedures verlopen via die partij.
Vragen over samenwerkingen
Wij zijn er trots op dat veel influencers, bekende Nederlanders, streamers en andere bekende YouTubers hun vertrouwen in onze diensten en producten hebben gegeven. Ook werken wij graag met deze influencers en dergelijke samen, in plaats van voor hen, om zo tot een voor beide interessante en bevorderlijke samenwerking te komen. Zo is het bijvoorbeeld altijd mogelijk om de realisatie van jouw computer of upgrade te komen filmen op ons kantoor of een korting op de totaalprijs. Heb jij ook een goed idee voor een samenwerking? Neem dan gerust contact op via administratie@saminictsound.nl om de mogelijkheden te bespreken. We willen wel benadrukken dat wij nooit een PC gratis leveren, ongeacht het bereik van de influencer.
Vragen over refurbished opties
Wij zijn er trots op dat wij voor elk budget een goede game pc kunnen realiseren en dit is mogelijk gemaakt door onze samenwerking met Hardwareparadijs: Nederlands grootste en meest betrouwbare leverancier van refurbished/tweedehands en nieuwe (op marge) componenten. Zo kunnen wij betaalbare refurbished en (zo goed als) nieuwe computers met of zonder btw leveren. Zo hebben wij voor elke wens een aanbod. Bent je zakelijk afnemer en wil je toch graag een (zo goed als) nieuwe computer met btw tegen een scherpe prijs, vraag dan naar de mogelijkheden via de refurbished PC’s pagina.
Dit kan zeker! Je kunt via het offerteformulier op de refurbished PC’s pagina een volledig custom refurbished samenstelling aanvragen. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om een samenstelling met een GTX 1070 of 1080 ti of een RTX 2060/2070/2080 super te laten bouwen. Dit zijn allemaal videokaarten die je momenteel niet nieuw kunt aanschaffen. Maar dat betekent niet dat een refurbished videokaart onderdoet voor een nieuwe videokaart. Videokaarten kunnen namelijk normaliter jaren meegaan. Zo houden wij het aanbod, ondanks de wereldwijde videokaarten crisis, breed en betaalbaar.
Vragen over stage
Wij zijn een SBB erkend leerbedrijf en werken samen met het ROC van Hilversum/Amsterdam en Kop van Noord-Holland. Het is ook mogelijk om vanuit een andere ROC onderwijsinstelling jouw stage bij Samin ICT en Sound te lopen. Stageaanvragen kunnen worden gedaan via stage@saminictsound.nl. Vermeld hierbij altijd je naam en opleiding en stuur een CV mee. Werkervaring is zeker geen eis, maar een leergierige en hardwerkende instelling is zeker een pluspunt.
Een snuffelstage is ook zeker mogelijk. Neem contact op met stage@saminictsound.nl voor de mogelijkheden.